Z odgovornimi o 2. tiru na sedežu KS

sestanek- min.Leben

V petek je bil na sedežu KS sestanek z državnim sekretarjem in skrbnikom projekta Drugi tir Divača - Koper Juretom Lebnom, njegovim pomočnikom  Rokom Jermanom in predstavnikom DRI Bojanom Cerkovnikom, ki bo nadzornik del na območju  KS Škofije. Sestanku se je kasneje pridružil tudi župan Boris Popovič in vodja županovega kabineta.

Pogovor je tekel o vprašanjih, ki so se izoblikovala na javni predstavitvi monitoringa stavb sredi letošnjega februarja:

-          kriterij določitve radija vplivnega območja, ki je po večinskem mnenju premajhen ali preozek, če je predvidena tehnika miniranja  

-          pojasnila o predvidenih seizmičnih meritvah

-          vprašanja o vplivu na hidrogeološke razmere zaradi številnih starih vodnjakov, ki so v dobri kondiciji

-          vprašanja o hrupu, prahu, obremenitvah obstoječe infrastrukture, predvsem cest

-          vprašanja o vplivu izrednega povečanja prometa težkih vozil, ki bodo predstavljala oviro in povečano varnostno tveganje 

-          pojasnila o postopkih popisa, vrednotenja in odprave morebitnih škod tako na stavbah in ostalih zasebnih objektih kot na javni infrastrukturi

-          času reševanja morebitnih škod

-          načinu reševanja in odzivnosti ob sprotnih operativnih problemov med gradnjo

Pojasnjeno je bilo, da je vplivno območje določila geološka stroka  na podlagi geološke sestave okolja in testnih vrtin, da se bodo izvajale seizmične meritve ter da bo tehnologija gradnje t.im. Nova avstrijska metoda s kratico NATM.

Soglasje k monitoringu objektov je zaenkrat podpisalo le nekaj čez 20 lastnikov in zato pozivajo vse, ki so že dobili obvestila, naj le dajo soglasja, ker bodo le popisi nultega stanja (pred začetkom del) objektov zagotovilo, da bo v primeru poškodb postopek odškodnine stekel normalno in bil v razumnem roku rešen. Za razumni rok se ocenjuje največ leto dni po zaključku del na odseku, ki je v območju monitoringa. Poziva se tudi vse druge krajane , ki morebiti niso dobili obvestila, da se priajavijo vsaj na KS, ki bo nato obvestila izvajalca monitoring ZRMK. Enako velja tudi za vse lastnike vodnjakov, ki smatrajo, da bi  gradnja predora morebiti  vplivala na hidrološke razmere.Tudi v teh primerih se bo izvedel popis nultega stanja po kriterijih stroke. 

Pomembna informacija je, da se bo izkopni material odvažal po predorski cevi. V Škofijskem potoku, ob katerem bo zgrajena nova servisna pot, bodo potekala le dela nadbetoniranja predorske cevi, ker je v tem odseku premajhna višina zemljine nad predorom.Ta dela naj bi trajala okoli štiri mesece. Dovoz gradbenega materiala bo potekal po cesti Škofije - Plavje. Pred deli se bo opravil tudi monitoring občinske in državbne ceste. Enako velja za cesto Škofije -Tinjan, kjer se bo v višini Četrtih Škofij gradil betonski vodni zbiralnik. Investitor bo postavil kontejner oziroma info točko, nadzor pa bo imel svojo pisarno in urnik, ko bo sprejemal krajane z morebitnimi pripombami ali problemi. Zagotavljajo hitro odzivnost nadzora ob operativnih problemih. Nadzornik kot tehnični pooblaščenec investitorja je za krajane edina merodajna kontaktna oseba na delovišču.

Po zaključku referendumskih opravil bo sklican še razširjen sestanek s krajani , kjer bodo neposredno podani vsi odgovori na ta in dodatna vprašanja. O terminu bo KS pravočasno obvestila vse zainteresirane.

 

Škofijsko/Plavski tunel T8 – iz brošure 2TDK:

Predor T8 3.808,00 m Zaradi dolžine in specifične konfiguracije terena je predvidena gradnja servisne cevi SC-T8, ki se bo uporabljala za zagotavljanje varnosti, morebitno evakuacijo potnikov, dostop reševalnih vozil in vozil za gašenje požara. Servisna cev bo potekala vzporedno s cevjo T8. Za predor je značilno nizko nadkritje na mestu prečkanja Škofijskega potoka, zato se predorska cev na tem mestu izvede po tehnologiji koroškega pokrova. Predor je v flišni hribini, kjer ni pričakovati velike količine zaledne vode, zato se med predorsko cev in hribino vgradijo drenaže za odvod zajete hribinske vode. V predoru bosta ločena sistema za odvajanje talne/hribinske vode in odpadne vode. Odpadna voda se odvaja v lovilec olj in sedimentacijski bazen na platoju pred portalom T8 smer Koper. V objektu ob portalu T8 smer Divača in SC8 smer Divača in v prečnih povezavah med predorsko in servisno cevjo so predvidene pogonske centrale ter transformatorske postaje.

Fotogalerija

Deli: