Celovito o prometu v KS Škofije

Celovito o prometu v KS Škofije

Mestna občina Koper je pred dvema letoma pristopila k projektu strateškega pristopa razvoja prometa, ki ga sofinancira Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Projekt izvaja podjetje Harpha Sea iz Kopra in bo spomladi tudi končan. Krajevna skupnost Škofije se je intenzivno vključila že v fazi javnih razprav in posredovala celovito videnje urejanja prometa, ki so ga vodili odbori (predvsem infrastrukturni in za okolje in prostor) sveta KS skupaj z nekaterimi strokovnjaki.

Poročilo o pripravi Celostne prometne strategije MOK s predlogi ukrepov v KS Škofije je na zadnji seja sveta podal Damjan Pečarič:

1. Tranzitni in lokalni cestni promet

1.1. Meddržavni tranzitni promet usmeriti na HC 5  - doseči izvzetje HC 5 in HC 6 iz vinjetnega sistema, saj je bila cesta umeščena v prostor z podmeno,  da ne bo plačljiva oz. cestninjenja; ne obstaja niti primerna cesta nižjega ranga za meddržavno povezavo

v nasprotnem 

1.2. Vkopati traso sedanje državne ceste R3 741 v celotnem odseku prečkanja centra Sp. Škofij

alternativno

1.3. Prekategorizirati državno cesto R3-741 v občinsko in občinsko severno obvoznico v državno ob istočasni:

- ureditvi treh krožišč: odcep Elerji, Sp. Škofije vas, priključek na sedanjem  DC R3 741

- razširitvi cestišča in ureditvi trase kolesarske poti Parenzana v manjkajočem delu

- izvedbi  vseh potrebnih dodatnih ukrepov umirjanja prometa, ki ne sme presegati 50 km/h

1.2. Lokalni promet: izvesti vse možne ukrepe umirjanja prometa, ki omogočajo varno sobivanje vseh udeležencev prometa v naseljih*: izgradnja krožišč, pločnikov, javne razsvetljave, prehodov za pešce, ovir za zmanjševanje hitrosti (zoženje voznih pasov, izgradnja rastlinskih otokov, tlakovanje, morebiten enosmerni krožni promet,deljene oz. skupne prometne površine)

1.3. Ob šoli urediti površine za varen dovoz otok v šolo in vrtec

Krožno obračališče na površini med šolo in področjem spomenika padlim v NOB

1.4. Uvesti ukrepe za stimulacijo večosebne uporabe (souporaba) avtomobilov z namenom razbremenitve mestnih parkirišč

1.5. Plavje – Obnova oz rekonstrukcija obvozne ceste nad cerkvijo mimo stare vodarne do pokopališča Plavje - parcelna št. 1289 k.o. Plavje: cesta je obvozna pot za promet proti Italiji in razbremenjuje prometno  zelo aktivno občinsko cesto, je v funkciji cerkvenih pogrebnih obredov ter jo koristi 2/3 krajanov za krajši dostop do severnega dela vasi. Cesta je v sedanjem stanju neprevozna za osebna vozila.

1.6.Rekonstrukcija obstoječe ceste Sp.Škofije –Tinjan

1.7.Projektiranje in izgradnja podslemenske ceste Sp.Škofije –Fortezza – Tinjan in njenega priključka na državno cesto R3 741 

2. Mirujoči promet

2.1. Preusmeriti mirujoči promet iz starih krajevnih jeder z ureditvijo in zarisom neplačljivih parkirišč na obstoječih lokacijah in razpoložljivih dodatnih:

- parc. stara pekarna1723/12 in 1723/63 k.o. Škofije last MOK

- parc. 514/1,515/2 ,542/1 in 546/27 vse k.o. 2595 Škofije in v lasti MOK

- pokopališče Škofije

- nad vkopanim tunelom: 438/25 k.o. Škofije lastnik RS

- Tinjan:*43 k.o. Tinjan

- Plavje 645/3 k.o. Plavje v lasti MOK in 644/2 v zasebni lasti (namenski odkup),vse 2589 k.o. Plavje

2.2. Zarisati intervencijske poti in cone v vseh starih krajevnih jedrih in izvajati redarski nadzor

2.3. Ureditev izhodiščne rekreacijsko turistične točke in parkirišča za koristnike rekreacijskih peš in kolesarskih poti na območju parc.št. 514/1,515/2 in 546/27, vse k.o. 2595 Škofije. 

3. Peš promet in peš poti

3.1. Zagotoviti varnost pešcev z izgradnjo potrebnih pločnikov in ureditvijo izključnih peš con in poti na celotnem območju kraja

3.2. Ureditev info točk z vrisom  vseh rekreacijskih peš poti, ureditev poti s smerokazi in označbami poti

3.3. Izdelati celostno podobo informativnega  in komercialnega označevanja ob vseh prometnicah

3.4. Posebna označba varnih šolskih  peš poti

4. Kolesarski promet

4.1. Vzpodbujati lokalno kolesarsko mobilnost do Kopra (manjša obremenitev mirujočega prometa v mestu) tako, da se:

- kraj vključi  v javni sistem izposoje koles

- omogoči prevoz koles tudi s sredstvi javnega prevoza (zaradi višinske kote kraja)

4.2. Urediti traso kolesarske poti Parenzana tako, da bo na celi trasi jasno označena in v manjkajočih delih (predvsem ob severni obvoznici Sp. Škofije) dograjena, omogočiti ponudbo okrepčevalnic  ob njej

4.3. Zgraditi kolesarsko povezavo z Ankaranom

4.4. Na vseh novo projektiranih  cestah ali ob večjih posegih na obstoječih prometnicah  urediti kolesarske poti

5. Javni prevoz

5.1. Vzpostaviti mestno linijo avtobusnega prevoza do Škofij s frekvenco, ki ustreza šolskim, delovnim in ostalim potrebam mobilnosti občanov

5.2. Vzpostaviti javni sistem prevoza na klic (električni ali drugi ekološki pogon) z uporabo enotne vozovnice javnega prevoza

5.3. Souporaba šolskega prevoza za ostale uporabnike

5.4. S krožnimi progami zagotoviti povezavo s postajo nove mestne linije iz toč 5.1.

5.5. V sodelovanju z občino Ankaran navezati progo poletnega kopališkega avtobusa do Sp. Škofij

5.6. Na postajališčih nove mestne proge namestiti elektronske table za z obveščanje o prihodu in odhodu avtobusov

 

 

Deli: