Podeželje ne sme biti stranski tir v razvoju prometne infrastrukture

prometna strategija

Mestni svet Mestne občine Koper se je v četrtek seznanil s Celostno prometno strategijo Mestne občine Koper(CPS MOK), z vizijo in strategijo razvoja prometne infrastrukture z roki realizacije vse do leta 2030. Občinski svetnici Olga Franca in Polka Boškovič sta predlagali, da naj strokovne službe občine  v 6 mesecih od sprejema sklepa pripravijo predlog celovite prometne strategijo za krajevne skupnosti, saj je spet obdelan samo urbani del in ne gre za celostno prometno strategijo celotne občine. V razpravi in izjavi za javnost sta posebej poudarili KS Škofije, ki je edina od krajevnih skupnosti pripravila analizo stanja in predloge ureditve prometa.

Med drugim sta zapisali:

CPS MOK je že drugi izjemno pomemben dokument ob lani sprejeti Trajnostno urbani strategiji - TUS, ki se ukvarja zgolj z razvojem urbanega dela občine in povsem zanemarja po površini večji del MOK – to je primestne in zaledne KS. Zato bi bilo potrebno najprej spremeniti naslov dokumenta tako, da bo odražal njegovo dejansko vsebino.

V celoti podpirava napore, da občina pridobi evropska sredstva za prometno ureditev urbanega dela občine, vendar mora hkrati oziroma takoj zagotoviti enakovredno visok znesek iz proračuna za primerno ureditev prometa v zaledju občine.

Pomanjkljivosti prometne strategije s stališča primestnih in zalednih lokalnih skupnosti  so zelo izrazite.

Vzorčen primer lokalne (KS) prometne strategije je strategija KS Škofije, ki  je edina pripravila svoj dokument v procesu nastajanja CPS MOK in je v nekaterih malenkostih tudi upoštevan. Po tem vzoru bi morale tudi ostale KS pripraviti svoje strategije, ki bi jih nato pripravljalec moral obdelati z analizo stanja, cilji in ciljnimi vrednostmi, ukrepi in akcijsko –proračunskim načrtom. Pripravljavci strategije in MOK bi morali vsem krajevnim skupnostim nuditi strokovno pomoč pri snovanju oblikovanje lastnih lokalnih prometnih strategij. To je ena od nalog občinske uprave, ki jo občani plačujemo. Le tako lahko zagotovimo enakopraven in enakomerni razvoj celotne občine.

MOK naj zagotovi finančna sredstva za razvoj prometne infrastrukture na podeželju, če ni možno poiskati financiranja v evropskih razpisih. Tako bomo prišli najprej do prometnih strategij posameznih KS, iz njih pa mora nastati dokument  CPS MOK za celotno občino.

Osnutek CPS MOK in akcijski načrt v veliko premajhni meri upošteva staranje prebivalstva in povečevanje deleža invalidov oziroma oseb s posebnimi potrebami. Za naslednje nujne potrebe so predvideni izjemno nizki finančni vložki:

-          Odlaganje urejanja prometne infrastrukture kot npr. prenova prometno varnostnih načrtov osnovnih šol, uvajanje območij umirjenega prometa ob vseh OŠ in vrtcih ter varstva otrok na rizičnih točk, evidentiranje in ureditev problematičnih prečkanj čez cesto na občinskih in državnih cestah (predvsem v naseljih v zaledju), spodbujanje kolesarjenja v šolah in postavitev kolesarnic v OŠ in srednjih šolah,

-          Načrtovanje manjših kamionskih terminalov na podeželju,

-          Načrtovanje potrebnih krožišč in obvoznic (npr: Dekani),

-          Načrtovanju urejanja cest in parkirišč na bivših mejnih prehodih,

-          Načrtovanju manjših parkirišč za avtodome na podeželju,

-          Hitrega urejanja primestnega avtobusnega prometa po vaseh s klasično in sodobno tehnologijo (danes nimamo niti označbe avtobusne postaje, niti voznega reda, niti označb BUS na cesti),

-          Povečanja deleža postajališč in poti, ki vodijo do postajališč prilagojenih invalidom in osebam z zmanjšano mobilnostjo

Deli: